Arhiv novic

SPOT svetovanje Koroška: Od inovativne ideje do uspešne prijave na razpis za evropska sredstva

  • 22 februar 2019
  • Število ogledov: 8450

»Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska Unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj www.eu-skladi.si«

Tehnološka, razvojna in druga podjetja v sodobnem času stremijo k izboljšavam. Delodajalci zaposlujejo inovativne in proaktivne kadre, od katerih pričakujejo, da njihova podjetja z različnimi inovacijami delajo konkurenčnejša in bolj zanimiva na trgu. Za različne posodobitve proizvodnje, razvoj novih izdelkov ali drugih razvojnih projektov so običajno potrebna ogromna finančna vlaganja. Prek različnih evropskih projektov je na voljo precej finančnih spodbud s katerimi si lahko podjetja pomagajo pri realizaciji inovativnih idej.

Na kaj je potrebno biti pozoren PRED oddajo prijave na razpis?

1.       IDEJA!

Vse se začne z idejo, ki mora biti inovativna oziroma mora predstavljati neko novost - kar pa še ne zagotavlja, da bo prijava na razpis uspešna! Vedeti morate predvsem kaj želite z njo doseči in na kakšen način boste to dosegli.

2.       Postavite si glavna vprašanja

Pred začetkom pisanja projektne prijave na razpis, si morate postaviti nekaj glavnih vprašanj, na katera boste morali seveda tudi odgovoriti. Prvo in najpomembnejše je, da kot podjetje poznate vašo rešitev, torej veste kaj bi radi naredili oziroma kaj je cilj vašega projekta. Znati morate tudi pojasniti, katere težave bi z realizacijo ideje lahko odpravili. Zavedati se morate tudi kdo so ciljni kupci in ciljni trgi – torej komu boste vašo rešitev lahko prodali. Dobro boste morali vedeti tudi kdo je vaša konkurenca in s čim se ukvarja, saj boste le tako lahko predstavili dodano vrednost, ki jo prinaša vaša rešitev.

3.       Definicija projektne ideje

Na preprost način povejte kaj je vaša ideja – kako se razlikuje od tega, kar trenutno razvija ali je že razvila konkurenca in kaj novega prinaša. Preprosto torej opredelite kakšno konkurenčno prednost prinaša vaša ideja, zaradi katere bi lahko vaše podjetje prednjačilo na trgu – morebiti z novim izdelkom ali inovacijo. Jasno torej opredelite svoj cilj, tudi če gre morebitne širitve na tuje trge ali kaj podobnega. Jasno opredelite tudi vse potrebno za izpeljavo projekta, obseg projekta, morebitna izobraževanja, vlaganja in število kadrovskih ur, ki jih bo zahteval projekt.

4.       Pomembnost vaše rešitve

Na preprost način morate znati pojasniti, kakšne so lastnosti vašega produkta in katere konkretne težave, za katere še ni ustrezne rešitve na trgu, razrešuje. Pojasniti morate tudi, kako ste se dokopali do teh informacij, da konkurenca še ne pozna ustreznih rešitev, ki bi lahko bile morda boljše kot vaše.

5.       Cilji  in rezultati projekta

V projektu morate določiti, katere rezultate boste s svojo rešitvijo dosegli - ali bodo to finančni učinki za vaše podjetje ali bo morda imela rešitev tudi širše učinke za okolje, morda pozitivne učinke za družbo. Poudariti je potrebno, da morajo biti zastavljeni cilji realni in merljivi, saj boste v primeru nerealno zastavljenih ciljev naleteli na težave pri doseganju rezultatov, prav tako boste težko poročali o izvajanju projekta. Preveč optimistične ali nerealne cilje bodo hitro prepoznali ocenjevalci prijav, zato nameravane rezultate natančno določite.

6.       Ciljne skupine projekta

Definirati morate komu je namenjena vaša rešitev. Natančno določite, kdo so tisti posamezniki in organizacije, na katere se nanaša vaš projekt. Če delate projekt v gospodarstvu, ne navajajte kar celotne industrije, ampak se v projektu natančno opredelite, kako in komu boste prodajali.

7.       Projektni  partnerji

Če boste projekt izvajali v konzorciju, torej bo šlo za tako imenovani partnerski projekt, morate jasno definirati konzorcij. Najbolje je, če s partnerji že sodelujete oziroma ste z njimi že sodelovali, saj to pomeni, da so posamezne zadolžitve že razdeljene in sami veste, da gre za zanesljive in zaupanja vredne partnerje. V kolikor razpis zahteva projektnega partnerja velja omeniti, da so na voljo različni portali za iskanje projektnih partnerjev, s pomočjo katerih lažje najdete ustrezne kompetence bodočih partnerjev.

8.       Časovni okvir izvedbe

Na podlagi lastnih izkušenj določite, koliko časa boste potrebovali za izvedbo posamezne faze projekta in ob sami prijavi projekta določite realni časovni potek izvedbe projekta, kdaj je torej lahko realiziran. Če veste, da prototip ne more biti realiziran v dveh mesecih, tega raje ne navajajte v projektu, saj boste, kot smo že omenili, imeli težave pri poročanju.

9.       Proračun projekta

Ko boste opravili vse druge korake, se morate še vprašati, koliko bo vse skupaj stalo? Na koncu torej določite proračun projekta in preverite kaj posamezen razpis upošteva kot upravičene stroške. Predvidite torej kolikšni bodo materialni stroški, stroški dela podizvajalcev in stroški dela nasploh.  

10.   Ime projekta

Za konec še, vsaj na videz, manj pomemben del prijave projekta. Kako naj se projekt imenuje? Z imenom projekta morate povedati, kaj bo vsebina projekta oziroma s čim se boste v projektu ukvarjali. Privlačnejši bo naziv projekta, prej bo pritegnil pozornost ocenjevalca in tudi kasneje pozornost ciljnih skupin. Če vam slučajno zmanjka idej, si lahko tudi za oblikovanje akronimov pomagate s spletnimi portali, ki to delo opravijo namesto vas. Vi morate samo izbrati akronim, ki vam je najbolj padel v oko in vam daje občutek, da bi lahko pritegnil tudi oko ocenjevalca in potencialnega uporabnika vašega produkta.

 

Vir:

https://subvencije.finance.si/8863834/Imate-inovativno-idejo-Tako-jo-prijavite-na-razpis-za-evropski-denar

 

Za SPOT svetovanje Koroška:

David Valič, Podjetniški center Slovenj Gradec d.o.o.