1. Moč družabnih medijev bo še naraščala
Velikani med družabnimi mediji želijo, da bi uporabniki na njihovih omrežjih preživeli čim več časa, zato bodo z različnimi orodji (algoritmi, umetno inteligenco) onemogočali poslovne modele manjših ponudnikov vsebin. Pretok informacij na družabnih medijih bo v imenu »zmanjševanja šumov« in določanja »zgolj tistega, kar je pomembno« veliko bolj filtriran, izmerjen in cenzuriran, napoveduje Michael Stelzner, direktor podjetja Social Media Examiner. Kot uporabniki bomo denimo nazorneje občutili, da smemo videti le tisto, za kar se odloči Facebook. Google bo podpiral le tisto vsebino, ki se sklada z njegovimi pravili, na njegovih strežnikih. Gmail bo s svojimi algoritmi pogojeval že sam dostop do inboxa. Google, Facebook, LinkedIn in drugi bodo spodbujali ustvarjalce vsebin, naj ne objavljajo povezav do vsebin zunaj njihove mreže.
Naprave bodo bolj povezane v trženje in zabavo, obogateno resničnost in navidezno resničnost, video 360 bo postal osrednja smer.
Uporabniki družabnih omrežij bodo čedalje manj naklonjeni marketinškim objavam, v podjetjih bodo morali natančno proučiti, kaj deluje na njihovem profilu, in se osredotočiti na zagotavljanje koristnih informacij v učinkovitih formatih.
2. Resen boj proti lažnim novicam
Rand Fiskin, ustanovitelj podjetja Moz za optimizacijo spletnih iskalnikov, pravi, da bo Twitter podvojil učinkovitost funkcij za omejevanje zlorab. Reševanja vprašanja lažnih novic in trditev ter netočnih »dejstev« na svoji platformi se resno loteva tudi Facebook. Širjenje lažnih novic bo tako kot zlorabljanje in ogrožajoče vedenje na spletu postalo bolj zapleteno.
Tista podjetja, ki so ne glede na etiko pripravljena za uspeh narediti vse, bodo v svojih tržnih taktikah gotovo izkoristila dejstvo, da lažne novice prodajajo. V podjetjih se pred tem lahko zaščitijo po treh poteh, pravi Gini Dietrich, strateška svetovalka za komuniciranje blagovnih znamk: s preverjanjem verodostojnosti vsakega dela novice, preden jo kjerkoli delijo; z vzpostavitvijo notranje razprave o tem, kaj storiti, če tekmec širi lažne novice o njihovi organizaciji; in z zavrnitvijo sodelovanja s komerkoli, ki bi od njih pričakoval takšne dejavnosti.
3. Od družabnih omrežij k omrežjem za kratka sporočila Še pred nedavnim so se podjetja osredotočala na družabna omrežja, zdaj bodo začela množično vlagati v omrežja oziroma aplikacije za kratka sporočila. Štiri glavna med njimi (WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat in Viber) imajo skupaj že več uporabnikov od štirih največjih družabnih omrežij (Facebook, Twitter, LinkedIn in Instagram). WhatsApp je februarja lani že presegel milijardo uporabnikov.
4. Več ciljanja in povezovanja
S čedalje večjim številom uporabnikov narašča tudi količina šumov na družabnih omrežjih, to pa otežuje prepoznavnost blagovnih znamk. Zato se povečuje potreba po ciljanih sporočilih z uporabo pametnih tehnoloških povezav in boljšo taktiko na družabnih medijih. Povečevala se bo uporaba storitev in programskih vmesnikov za aplikacije (API) za povezavo družabnih medijev s sistemi upravljanja odnosov s strankami (CRM) in platformami za raziskovanje družabnih medijev ter za preusmerjanje oglasov, napoveduje Dave Chaffey, svetovalec za digitalno trženje.
Neal Schaffer, svetovalec za poslovno strategijo v družabnih medijih, pa pravi, da se morajo blagovne znamke bolj kot na količino pisne vsebine osredotočiti na njeno kakovost. Novo težišče je ob tem vizualna vsebina, v katero bodo morala podjetja vlagati več, bodisi s kampanjami med porabniki bodisi z ustvarjanjem videomaterialov in s spletnimi kanali za prenos v živo.
5. Evolucija pripovedovanja
Podjetja bodo morala upoštevati inovacije, ki pri občinstvu družabnih medijev spreminjajo dojemanje zgodbe. Nove možnosti uporabe, denimo Snapchat Stories (z več kot 50 milijoni uporabnikov), ki dodaja več konteksta in neposrednosti temu, kar uporabniki delijo, spreminjajo pričakovanja ljudi o komuniciranju sporočil. Ta trend najbolje ponazarja Instagram s svojo različico formata Stories, ki ga vsak dan uporablja že sto milijonov uporabnikov. Podobno funkcijo preizkuša Facebook v svojem Messengerju (Messenger Day), Twitter pa je pred kratkim odprl aplikacijo Moments. Zato bodo morala podjetja začeti v svoje trženjske strategije na družabnih omrežjih dodajati več elementov bolj neposrednega in raznovrstnega pripovedovanja, ki pripomore k boljšim povezavam uporabnikov z zgodbo in namenom blagovne znamke oziroma s poudarjanjem njenega »socialnega« vidika.
6. Navidezna resničnost sreča družabne medije
Vsi tehnološki velikani vlagajo ogromno sredstev v navidezno in obogateno resničnost in leto 2017 lahko postane najpomembnejše za množičen vstop tega področja v resničnost družabnih omrežij. Facebookov Oculus, pa tudi HTC in Google naj bi omogočili razumevanje potencialov navideznih prostorov – tako na družabnih omrežjih kot v poslu, napoveduje svetovalec Googla Martin Shervington. Razširitev možnosti z videom 360, ki jo bosta ponudila Youtube in Facebook, bo zabavna za uporabnike in podjetja in povzročila bo velik val sprememb.
7. Mejnik je zaupanje
Naraščanje števila lažnih novic je močno vplivalo na zaupanje ljudi, ne le na novice in politične izjave, ampak tudi na sporočila blagovnih znamk na družabnih omrežjih. V surovi tekmi za digitalno pozornost bo od podjetij odvisno, kako jim bo uspevalo dosegati zaupanje uporabnikov.
Zaupanje v digitalnem okolju, v katerem je mogoče proučiti, nadzorovati, zamenjati in manipulirati vsak storjen korak, pomeni tako izziv kot priložnost, pravi David Amerland, mednarodni strokovnjak za družabne medije. Izziv je v razumevanju obilice poti, po katerih je mogoče zaupanje oblikovati in zaznati, priložnost pa v vzpostavljanju povezav z občinstvom, ki ima trajne vrednote. »Pomembno je, da pripeljete ljudi do svoje vsebine, najpomembneje pa, da jih vsebina spremeni v pripadnike, ki plačujejo. Ko ste sposobni zbuditi pozornost in zaupanje, ste na dobri poti pridobivanja plačujočih pripadnikov,« pravi Tim Fargo, direktor Social Jubexa, podjetja za avtomatizacijo upravljanja družabnih omrežij.
8. Prodaja prek družabnih omrežij
Izboljšanje prodaje prek družabnih omrežij bo najpomembnejše tako za omrežja kot podjetja, ki jih uporabljajo, pravi Marsha Collier, avtorica knjig o trgovini v družabnih medijih. Videli bomo močan poskus prodaje na Facebooku, sledili bodo tudi drugi ponudniki. Nobenega razloga ni, da ljudje ne bi kupovali prek kanalov na družabnih omrežjih, če bodo ta vzpostavila pravo prodajno okolje, pravi.
VIR: https://manager.finance.si/8853466/8-trendov-v-druzabnih-medijih-ki-jih-morajo-poznati-podjetja?src=XNASLVAM (Gorazd Suhadolnik)